15 April 2009

Mult zgomot pentru nimic! a.k.a. ziua a 5-a

Şi astăzi a avut loc ultimul recital din concurs: „Hitler in Love” scris şi interpretat de Dumitru Acriş de la Teatrul „Tony Buleandra” din Târgovişte.

M-a captivat începutul... sala plină de fum, muzica sinistră, luminile difuze... sinistru! nu alta. Apare o siluetă, lumina devine mai puternică arătându-ni-l pe Hitler-ul nostru. Un monstru grotesc ce avea crampe abdominale, scuipând haotic tot ce băga în gură. Ca scenă de început, foarte impresionant; parcă te pregătea de un spectacol imens, grandios, fără cusur... dar, ca şi femeile, a stricat totul când a deschis gura şi a început să vorbească. O voce insuportabilă de ascultat timp de o oră.

Scenografia, decorul, efectele speciale, luminile, coloana sonoră, toate impecabile, dar el... el! Ce căuta acolo?! Chiar nu am putut aprecia efortul său actoricesc, totul mult prea exagerat, mult prea fals. Recunosc, nu a fost un eşec total, a avut câteva momente în care l-am crezut, în care am simţit că el e Hitler (oare e grav că era exact partea în care urla lozinci anti-semite?)

Clar nu a fost un spectacol pentru oameni ce sufereau de epilepsie, dar nici pentru oameni care au o morală ridicată; un dans de cabaret mult prea obscen, prea mult "că**t", o viziune mult prea pervertită şi exagerată.

Cam atât, la Coca Bloos n-am fost că n-am bani de preţurile de la Café du Théâtre. Mâine va fi premierea la concursul One-Man-Show, ne vom da şi noi premiul special „Ştefan Iordache”. Revin mâine.

3 comments:

Anonymous said...

Aia era si ideea.. Hitler nu era in nici un caz un om normal, ci din contra exagerat, controversat, placut si urat de mase.
Imagineaza-ti un Hitler stand in mijlocul scenei pe o masa si vorbind despre iubire cu floricele si fluturasi, fara gesturi si limbaj scandalos..unde mai era dictatorul?

Anonymous said...

Hitler + Love = Hitler In Love got it?

In the Spot said...

Da papusa, am inteles ce vrei sa spui. Numai ca au fost destule scene indeajuns de exagerate incat sa strice echilibrul recitalului. Poate ca de fapt, nu am priceput nimic nici din text, nici din jocul actoricesc. Ei bine, aici e vina domnului care a riscat sa-si joace propriul scenariu.